Podávání žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů
Podávání žádostí
Žádosti o poskytnutí informace dle § 13 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, se podávají:
písemně
- poštou na adresu povinného subjektu
- na podatelně
Žádost lze podat prostřednictvím formuláře.
- na podatelně
Žádost lze podat prostřednictvím formuláře.
ústně
- telefonicky
- osobně na jednotlivých odborech
elektronicky
- zasláním písemné žádosti na adresu elektronické pošty
Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript
nebo prostřednictvím elektronické podatelny či datové schránky.
Písemná žádost musí obsahovat tyto základní informace:
Pro fyzické osoby: jméno a příjmení
adresa bydliště: ulice, číslo popisné, obec, PSČ
datum narození žadatele
požadované informace
Pro právnické osoby: název
adresa sídla: ulice, číslo popisné, obec, PSČ
IČO
požadované informace
Řízení o poskytování informací
Informaci městský úřad poskytuje zpravidla do 15 dnů ode dne doručení, jinak rozhodne o neposkytnutí informace, či její části.
O odvolání proti rozhodnutí městského úřadu rozhoduje věcně příslušný krajský úřad. Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace, se podává písemně poštou nebo na podatelně městského úřadu, do 15 dnů ode dne doručení (ve smyslu poučení uvedeném v rozhodnutí).
V případě, že nebude žádost o poskytnutí informace vyřízena v zákonné lhůtě, má se zato, že byla odmítnuta, v tom případě může být podáno odvolání dle předchozího ustanovení.
O odvolání proti rozhodnutí městského úřadu rozhoduje věcně příslušný krajský úřad. Odvolání proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace, se podává písemně poštou nebo na podatelně městského úřadu, do 15 dnů ode dne doručení (ve smyslu poučení uvedeném v rozhodnutí).
V případě, že nebude žádost o poskytnutí informace vyřízena v zákonné lhůtě, má se zato, že byla odmítnuta, v tom případě může být podáno odvolání dle předchozího ustanovení.