Přejít přímo na obsah stránky

Vysoké Mýto

oficiální stránky města

Dnes je středa 4.8.2021

Koncert pro Moravu spojil Vysoké Mýto s Chocní (reportáž a fotogalerie)

22.07.21

Koncert pro MoravuAmfiteátr vysokomýtského M-klubu byl v úterý 13. července dějištěm charitativní akce na podporu lidí z obcí zničených tornádem. Pořadatelem koncertu byla sousedící města Vysoké Mýto a Choceň. „Dá se říct, že jsme s Vysokým Mýtem navázali spolupráci ve vícero oblastech, jedna z nich je právě třeba kultura. V momentě, když přišla nabídka uspořádat tento benefiční koncert pro obce na jižní Moravě, tak jsme neváhali a využili jsme té příležitosti, protože si myslíme, že naše města jsou dostatečně blízko sobě, abychom si dokázali pomoct a v těchto věcech se spojovat,“ řekl starosta Chocně Jan Ropek.

V amfiteátru bez nároku na honorář vystoupili Iva Vrátilová a Filip Dvorský, Kamarádi Choceň, Tomáš a Ondřej Karlíkovi, Nikol Držmíšková a Martin Bureš či Pěvecký sbor Otakar. Jako speciální host z nedaleké Litomyšle se představil výborný zpěvák a kytarista Zdeněk Bína z kapely minus123minut.

„Samozřejmě jsme sledovali s pohnutím a s účastí v televizi záběry z katastrofy, která se odehrála na Moravě, a přemýšleli jsme o tom, jak pomoci. Kromě toho, že obě města pošleme nějakou finanční částku na konta postižených obcí, Jihomoravského kraje, nebo prostřednictvím nějakých sbírek, tak se nám začali hlásit naši občané a ptali se, jak mohou přispět. Proto jsme se se starostou Chocně dohodli, že uspořádáme charitativní koncert a ve spolupráci s Červeným křížem a Nadací Via dáme občanům obou měst příležitost darovat nějakou částku," řekl starosta Vysokého Mýta František Jiraský.

Dobrá věc se podařila. Mimo on-line sbírku se přímo na místě koncertu vybralo 33 892 korun, které poputují potřebným na Moravu.

Reportáž Koncert pro Moravu spojil Vysoké Mýto s Chocní

Koncert pro Moravu, foto Lukáš Rufer