Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přejít přímo na obsah stránky

Vysoké Mýto

oficiální stránky města

Dnes je pátek 19.4.2019

Vysokomýtské letiště potřebuje rekonstrukci

08.04.13

Letiste Vysoke MytoMěsto Vysoké Mýto zadalo zpracovat projektovou dokumentaci, na základě které by mohla být v roce 2014 podána žádost o dotaci na rekonstrukci letiště. Nové řešení předpokládá prodloužení zpevněné vzletové dráhy na délku 1100 m a doplnění souběžné pojezdové dráhy v délce cca 800 m. Počítá se srovnávacím frézováním povrchu vzletové a přistávací dráhy, ošetřením trhlin, pokládkou nového povrchu a obnovou vodorovného značení. Vzhledem k prodloužení vzletové dráhy je třeba provést i odpovídající úpravy na osvětlení dráhy. Stávající osvětlení je provozováno pouze na výjimku, a proto je navrženo nové osvětlení celé vzletové dráhy i pojížděcích drah.

 

 

 

Letiště ve Vysokém Mýtě, které má statut veřejného vnitrostátního letiště a mezinárodního neveřejného letiště s travnatou a i s asfaltovou přistávací plochou, slouží jak sportovním účelům, tak i pro soukromé lety. Přistávají a vzlétají zde letouny, větroně, ultralehká letadla a vrtulníky. Letiště má jednu zpevněnou vzletovou dráhu délky 600 m a dvě travnaté dráhy délky cca 1200 m. Pojezdová dráha je vyasfaltována pouze od budovy letiště ke vzletové dráze. Zpevnění vzletové dráhy i pojížděcích ploch je na konci své životnosti a přišla doba provést rekonstrukci všech stávajících povrchů.

 

Počátky historie letiště sahají až k roku 1912, kdy zde přistál letec a konstruktér Jan Kašpar. První hangár byl na letišti postaven firmou Carrosserie Sodomka v roce 1938. V následujících letech byla letištní plocha upravena pro vojenské účely. Za II. světové války jej používala Luftwaffe jako výcvikovou a později jako průzkumnou základnu. V poválečných letech se zde začalo rozvíjet sportovní letectví.